Multi Level Marketing
Multi-level
marketing ( MLM ) je forma priameho predaja alebo sieťový marketing.
Podstatou je skrátenie distribučného reťazca na minimum. Výrobca alebo
dodávateľ služieb vytvára podmienky pre samotné podnikanie nezávislých
priamych predajcov. Tak vzniká mnohovrstvá ( multi level ) štruktúra – sieť
predaja, ktorá je účinnejšia a lacnejšia než klasický distribučný reťazec
veľkoskladov, veľkoobchodov atď. Ide o akúsi kombináciu priameho predaja a „frenčizingu“.
Multi level marketing versus Klasický systém predaja
V
multi level marketingu sa zrušia tradičné medzičlánky a časť ušetrených peňazí
dostane priamo predajca, ktorý zastupuje prácu klasických sprostredkovateľov.
Naviac dostane predajca ďalšiu časť finančnej úspory za prácu ľudí, ktorých
získal do svojej predajnej siete. Zbytok usporených peňazí sa použije na vývoj
výrobku, prípadne na zníženie konečnej ceny výrobku.
Klasický systém predaja vyrobí výrobok napríklad za tisíc korún, potom sa
dostáva do veľkoobchodov, skladov, k dopravcom, k dealerom, do maloobchodov a
nakoniec ho dostane spotrebiteľ. Aby sa o výrobku spotrebiteľ dozvedel, je
potrebné vytvoriť reklamu ( reklamná agentúra ) a zaplatiť jej zverejnenie (
TV, rádio, bilboardy atď.). Tým mnohonásobne narastie cena.
Multi-level marketing je systém, ktorý v podstate zamedzuje plýtvaniu.
Ušetrené peniaze sa rozdelia medzi zákazníkov, predajcov a organizátorov.
Doporučujeme zavítať na tieto weby, tam je všetko veľmi kvalitne a
profesionálne vysvetlené.
Komentárov
RSS informačný kanál kometárov k tomuto článku.